Man blir ju mörkrädd av graden av censur på forumet...
Användare Alfons skrev fullständigt befogade frågor till AW och då svarar hon:
"Om inte Susanne* och *frieda* redan hunnit in att besvara och bemöta och modifiera och - ja - "diskutera" detta ditt inlägg, skulle jag direkt ha slängt det i papperskorgen. "
Blev också mörkrädd då jag läste inläggen, Anettes rädsla för att bli raderad som vanligt, man anar en AW-regel om att radera kritiska inlägg, samt svaret hon fick från Anna W.
Registreringsdatum: 02 juni 2009
Postat: tor jun 25, 2009 19:51
Anna W skrev:
catti skrev:
Skulle varit intressant att höra lite kring hur du tror att man kan "bota" ADHD utan medicinering.
Makt, mörkläggning och jäv skrev:
Dokumentet ger läkare råd om hur de ska diagnostisera och behandla barn som uppfattas som stökiga.

Jag vet att det låter provocerande. Men min medicin heter Barnaboken

Den heter inte hjärnförändrande, beroendeframkallande amfetamin.
Anna: du skriver att din medicin heter barnaboken...Jag har bara en stilla undran, och den undran hade jag i mitt inlägg härinne om ADHD (där jag berättade min historia), men då ville du inte gå in mer på mina frågor....Jag respekterade det, men eftersom du nu själv tar upp ämnet igen, så hoppas jag att du kan svara lite mer utförligt denna gång.
Om man provat allt, och då menar jag verkligen allt - och inget hjälper - utbrotten fortsätter, depressionen fortsätter, håglösheten fortsätter, ilskan och rädslan och all oro fortsätter - är din medicin då fortfarande "barnaboken"? Ansèr du att alla dom människorna som fått denna diagnos, bör läsa din bok, så blir dom "botade"?
Menar du att alla dom människorna med missbrukarproblem, dom som är kriminella och dom som är alkoholister, enkelt bara kan läsa din bok, och dom blir botade?
Menar du att jag skulle läst din bok när min pojk (som har diagnos), var liten, så skulle allt ordnat sej?
Om det är så enkelt, Anna, varför går du inte ut med denna information i massmedia, varför föreläser du inte på Attentions kurser, varför gör du inte reklam för din bok och samtidigt säger att den är bra för dom som har denna problematik?
Jag hoppas du är villig att svara,
och jag hoppas att detta inlägg får vara kvar.
Tack/ Anette.
Själv har jag ingen koll på ADHD eller amfetamin eller annan psykofarmaka heller för den delen. Men att inte få ifrågasätta den som slår ner på skolmedicinens ordinering, utan att bli raderad...låter inte bra.
Med reservation för att detta är andra gången jag läser i det forumet och kanske fått en skev bild.