Mmm den tråden såg jag, men den verkar ju handla mer om huruvida maten är nyttigare än annan mat, för människor, så jag tyckte inte djurskyddet passade in där. Men erkänner att jag inte läste igenom tråden.
Citera:
Enligt många hemsidor får inte veterinärer använda sig av homeopati... men jag är dåligt orienterad i var jag ska hitta lagarna som berör det här för att se om det fortfarande gäller. Verkade vara trubulent kring det här för nått år sedan.
Hua! det hoppas jag verkligen inte de får, de veterinärer jag känner skulle inte ta i det med tång ens, det är faktiskt en veterinärväninna som orsakat tråden egentligen. Hon är urförbannad på Krav (hela veterinärkåren verkar vara det enligt henne, men hon kan ju ha fel) för att de låter djur lida för ökad karenstid på mediciner och tillåter homeopati (enligt henne). De karenstider som vanligt kött har är väl satta för att skydda konsumenten så att det räcker.
Citera:
Citera:
KRAV tillåter naturläkemedel och homeopati.
Citera:
Reglerna säger att läkemedel som används ska ha en påvisbar effekt och vara lämpligast i varje enskilt sjukdomsfall.
Does not compute. Motsäger inte andra meningen den första, eller anser man att homeopati inte är att betrakta som läkemedel?
Jo det är det jag gick på sist jag läste det och tänkte att ja vad bra då använder de inte homeopati (det funkar ju inte...), men sedan inser jag att OM det är så att Krav tror att homeopati fungerar (dvs om de har en del antroposofer i organisationen till exempel) så fungerar meningen alldeles utmärkt...